Annars då?

Jo, tackar som frågar, jag har börjat att pepp-peppa inför Bokmässan jag. Men ni som känner mig vet att det är med lite skräckblandad glädje. Har man begåvats med två olika tämligen ambivalenta personlighetstyper – en som är socialt och längtar efter att få träffa alla och bubbla och klappa på (och i smyg rätta till) alla bokhögar – och en som är – faktiskt – blyg, introvert och känner av såväl agorafobi, ochlofob och alla fobier som är närbesläktade med social fobi, så är det med dubbla (eller tiofalt) känslor som jag peppar.

Även i år samarbetar Kulturkollo med Bokmässan och har hand om nyckeln till Bokbloggarrummet, vilket känns fantastiskt kul. I skrivande stund sitter jag och filar på inbjudningarna som ska komma ut inom kort. Bara några detaljer som måste falla på plats.

I sedvanlig ordning ligger jag inte direkt i framkant av mässkollen och har inte studerat mässprogrammet. Tur att jag har så välinformerade kulturkollo-kollegor som kan hålla mig ajour. Så nog har jag lite koll i alla fall. Och i sedvanlig ordning blir jag lite knäsvag när jag hör att Sofi Oksanen ska till mässan i år igen.

Och ni? Ni har så klart full koll på mässprogram, bestämt kläder och nagellack och…

Kommentera

