Nämen är det inte ett blogginlägg på den sedan tre år slumrade bloggen? Jamenvisst är det det. Hej igen! Inte nog med det så har vi även väckt liv i Kulturkollo.

Den första lördagen i månaden hade ”gamla” Kulturkollo som tradition att göra ett nedslag och kolla det kulturella läget hos medlemmarna. En tradition vi nu fortsätter med. Idag delar vi med oss vad vi läser, tittar och lyssnar på samt längtar efter. Häng gärna på och svara på din egen blogg, i kommentarsfältet, på Instagram eller annat socialt plattform, tagga mig och/eller Kutlurkollo gärna så att vi hittar varandras svar.

Just nu läser jag Simmarna av Julie Otsuka

Just nu lyssnar jag på regnet som strilar mot fönsterrutan.

Just nu tittar jag på nya vårklänningar (orimligt mycket)

Just nu längtar jag efter att komma igång med bloggandet igen.

Just nu njuter jag av … ljuset! Varde ljus!

12 reaktioner till “Just nu i april

  1. Jag svarar här hos dig!

    Just nu läser jag: Det ulmende oprør av Sabaa Tahir. En fantasybok som i original heter An Ember of Ashes, finns endast på danska på Storytel.

    Just nu lyssnar jag på: asmr för att tysta hjärnan lite.

    Just nu tittar jag på: cdramat Forever and Ever, mkt vilsamt.

    Just nu njuter jag av: att jag planterade en vinbärsbuske i trädgården och det var så härligt att vara utomhus.

Lämna en kommentar