Som om jag hade brist på böcker, läsflow och valmöjligheter

Med tanke på att jag är mitt inne i ett fantastiskt läsflow. Not. Med tanke på att mina bokhyllor bara är fyllda av lästa böcker. Not. Med tanke på att jag inom kort ska packa, inkl ett mindre bibliotek, inför en vecka på varmare breddgrader. True. Så kan jag inte hålla fingrarna i styr när det är mellandagsrea på internetboklådorna. Läsplattan är numer välfylld och några böcker är på väg till min magiska brevlåda. Det är så himla billigt. Ju!

The Returned – Återvändarna av Jason Mott. Läs förslagsvis Lottas recension.
Mörk ängel av Laini Taylor. Carolina blev såld och jag är villig att ge den en chans. Så då blev jag tvungen att också köpa del 2 då den var så himla billig:
Blod & stjärnstoft av Laini Taylor.
Här är jag nu av Karen Campbell. Lotta Olsson tipsade om denna på en lista med feelgood. Jag ska läsa utanför lådan, eller? Även Feelgoodbiblioteket har skrivit ett intressant inlägg om boken och författaren.
Havsmannen av Carl-Johan Vallgren. Anna skriver om den här och det är faktiskt lite skäms på mig att jag inte läst Vallgren än (som den falkenbergare jag är).
Jag ger dig solen av Jandy Nelson. Johanna L på Bokhora har läst och gillat: ”Jandy Nelson har hittat på en helt oemotståndlig intrig, ett gäng fantastiska karaktärer, och hennes språk är så rätt för den här berättelsen.”
Medan mörkret faller av Anna Lihammer. Både The Book Pond och Bokomaten gillar och boken utsågs till Årets deckardebut 2014 av Svenska deckarakademin med motiveringen: ”En initierad skildring av svensk 1930-talsrasism i kriminallitterär form.”

Som extra bonus vann jag ett signerat ex av Tom Rob Smiths Gården från Stimpla Publishing. Hurra!

Sen att jag har bokmetrar(!) från bokmässan, recensionsexemplar på hög och åter igen brist på bokhylleplats lämnar vi utan vidare kommentar. För övrigt är läsplattor en fantastisk uppfinning ur utrymmesskäl. Man kan lätt glömma [läs: förneka] alla inköp av litterär art.

 

2 reaktioner till “Som om jag hade brist på böcker, läsflow och valmöjligheter

Lämna en kommentar