Jag har inte bara fått liv i min läslust (hanteras dock ytterst varsamt!), utan jag har äntligen (i februari!) gjort en första gallring av vårutgivningen. De här finner jag extra intressanta (klicka på länkarna om du vill läsa om böckerna):

JANUARI
Sjuka själar av Kristina Ohlsson, Piratförlaget
Gudarna av Elin Cullhed, Natur & kultur
Ställ ut en väktare av Harper Lee, Bonnier pocket
Utsikten från Castle Rock av Alice Munro, Atlas
Det här är vår tid av Fanny Härgestam, Natur & kultur

FEBRUARI
Dröm en liten dröm av Jamie Ford, Bazar
Offer av Sharon Bolton, Modernista

MARS
Generation Loss av Elizabeth Hand, Constant reader
En hemlig plats av Tana French, Albert Bonnier förlag
Familjen jag hade av Bill Clegg, Forum förlag
Ett andra liv av S.J. Watson, Bazar

APRIL
En gud i spillror av Kate Atkinson, Massolit
Tidsklyftan av Jeanette Winterson, Wahlström & Widstrand
Det här är namnen av Tommy Wieringa, Brombergs
Oanpassbara medborgare av Hynek Pallas, Atlas
Dumplin´ av Julie Murphy, Lavender Lit
Den mörkaste hemligheten av Alex Marwood, Modernista
Åsneprinsen av Caroline Hainer, Natur & kultur
Vara Frank av Peo Bengtsson, Massolit
Hyresgästerna (pocket) av Sarah Waters, Natur & kultur
Rebecca av Daphne Du Maurier, Modernista
Fåglarna och andra noveller av Daphne Du Maurier, Modernista

MAJ
Om jag var din tjej av Meredith Russo, Lavender Lit
Feminismens ABC av Lisa Mattisson, Leopard förlag

I sedvanlig ordning har jag sannolikt missat en hel del guldklimpar, men de brukar dyka upp så småningom.

Foto: ”Blossom” av Susanne Nilsson

Lämna en kommentar