Hösten. Hösten. Hösten.

Svensk bokhandels höstkatalog är avklarad. På korsen och tvären och framlänges och baklänges. Hösten känns näst intill övermäktig. Så bra är den. Jag får helt enkelt välja med största möjliga omsorg. Allt får helt enkelt inte plats. Under augusti, september och november haglar utgivningarna tätt. Eller ja, det är inte direkt lugnt resterande månader. Men i jämförelse.

Några är jag nyfiken på. Andra är måsten. Vissa någonstans där emellan. Ett par har jag säkerligen missat.

Jag undanber mig denna gång att göra en serie inlägg, då jag helt enkelt hamstrar energi till att läsa (considering livet). Klicka på titeln under bilden om du vill läsa mer om boken. Höstutgivningen i ett urval:

Skärmklipp1

#definitionen_av_liv #historia #stalinism #40-tal #litauen #damm #strimmor_av_hopp #tjetjenien #ponto #16_rader #intressanta_personer #hatties_liv #historia #20-tal #starka_porträtt #guld #besatthet #brombergs #kristalläpple #tvillingar #socialrealism #litetförlag

Skärmklipp3

#americanah #favoriter #fyra_måsten #nigeria #rasism #livsöden #amerika #steglitsan #besatthet #albertbonnier #hem #historia #koreakriget #hittahem #forum #tatuh:döden #döden #historia #aids #fulgråt #benjamin #rasmus #alla_andra #norstedts

Skärmklipp4

#thrillerliv #drömmen_om_amerika #undergång #livsberättelse #dödsdans #x-publishing #komma_och_gå #ghana #nigeria #usa #tvillingar #familjehemligheter #wahlström&widstrand #öppen_stad #newyork #9/11 #nigeria #natur&kultur

boktitlar

#gone_girl #måste #missouri #mörker #odödlig #spänning #bladvändare #insurgent #legend #dystopi #sciencefiction #crossover #modernista #låt_vargarna_komma #aids #1987 #skam #kärlek #tårar #x-publishing

Sammanfattning: #historia #döden #besatthet #höststämning

8 reaktioner till “Hösten. Hösten. Hösten.

Lämna en kommentar