Jag är faktiskt inte ensam

Häromdagen erkände jag i en enkät att det – hur smärtsamt det än må vara att krypa till korset – finns en bok som jag brukar säga att jag har läst, men i ärlighetens namn aldrig lyckats slutföra.

bok_jpg

Book riot har gjort en undersökning bland sina läsare och 828 st har besvarat frågan om det finns någon bok de låtsas ha läst. Kan ni tänka er? Det finns massor och jag är inte ensam om att just nämna Dostojevskijs Brott och straff. Så det så!

I inlägget kan du också se ett par fina bilder som illustrerar sambanden mellan låtsas att ha läst, vill läsa och faktiskt favoriter. Intressant!

2 reaktioner till “Jag är faktiskt inte ensam”

  1. Hahahaha… jag dör av skratt. Jag kom på att jag har sagt att jag har läst ”Fågeln som vrider upp världen” av Haruki Murakami. Sanningen är att jag bara följde den kapitel för kapitel via P1’s bokcirkel.

Kommentera

