Att köa in till biblioteket

Under gårdagen var jag, min sambo och våra avkommor på LEGO-utställning på Halmstads stadsbibliotek där entusiaster från hela landet ställde ut sina egendesignade modeller. Det är första och sannolikt sista gången vi får köa för att komma in på biblioteket.

IMG_20160227_154408_

Mina favoriter var (självklart) det stora postapokalyptiska landskapet och steampunksbygget. Jag pratade också kort med en av byggarna och en helt ny värld öppnades för mig. Inte visste jag att det fanns en förening och att tio-tolv personer från hela landet kunde sitta och designa landskap tillsammans online. Inte visste jag heller att en stor del av intresset är att hitta alla bitarna och att det just nu pågår en internationell handel med legobitar.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Kommentera

