Kalasdag för Kulturkollo!

kulturkollo jubilerarIdag fyller Kulturkollo ett år! Det har varit ett fantastiskt år på många sätt och jobbigt och intressant och omvälvande och… ja ni fattar. Jag är oerhört stolt att vara en del av Kulturkollo.

Att vara del i ett bloggkollektiv är något helt annat än det här. Här kan jag skriva om vad jag vill, när jag vill och hur jag vill (inom vissa gränser naturligtvis), vilket jag nästan kan på kollektivbloggen också men så många saker som ska stötas och blötas tillsammans – teman ska spikas, arbetsuppgifter fördelas, utseende ska diskuteras, formuleringar ska dryftas och taggar ska beslutas  (vilket är enormt lärorikt och en stor del av glädjen).  Hur som haver – ni missar väl inte att följa oss i helgen. Idag blickar vi tillbaka på året som gått och imorgon vänder vi blickarna framåt (spännande nyheter på gång).

I den bästa av världar skulle vi ha samlats för kramkollo, skålat i bubbel och frossat tårta, men vi får nöja oss med att sända varandra en virutell kram och skål och fortsätta vänta på Bokmässan.

Mina inlägg under året som gått kan du läsa här.

Foto: Untitled av Jonnie Andersen (CC BY-NC-ND 2.0)

Kommentera

