Sommarlov med Kulturkollo #läserjustnu

För lata semesterdagar passar det lagom att hålla bloggen vid liv via Kulturkollos sommarord. Inga krav, inga förpliktelser – utan full konstnärlig frihet att tolka ett ord om dagen. Kanske det blir en dikt, ett citat, en bild, ett boktips eller kanske ett filmtips – du gör vad du vill.

sommarord_kulturkollo

Dagens ord är #läserjustnu och just nu läser jag fantasyromanen Ett folk utan land av Melina Marchetta. Inte min mest lästa genre, så det är något av en utmaning för en skeptiker som jag. Men jag har hört från säkra källor att boken kommer att lossna så småningom och att man bortser från konstiga namn, de sjuhundra rikena och så vidare, och så vidare. Som extra knorr så varvar jag att läsa den på surfplattan och mobilen (det senare helt klart en ny upplevelse, men det fungerar ju förvånansvärt bra).

Kommentera

