Hur gick det med hösten då?

Till mitten hunnen av augusti satte jag samman en enkät, som var en hjälp att sondera höstutgivningen: Enkät: Hösten, hösten, hösten. Det var rätt många som hängde på och enkäten snurrade i bokbloggarvärlden ett bra tag, vilket naturligtvis var kul att följa. Men hur gick det då? Har vi läst det vi sa? Upp till bevis!

Hur gick det med Himmelstrand Välkommen till Bokhörnan, I Elinas hylla och Bokbabbel (boken som Bokhoras Johanna Ö, likt undertecknad var helt ointresserad av)? Vägen till bålberget är jag dock nyfiken på och det var också Bokmania. Har du fått läst den än? Och du Helena har du läst Barclay under hösten trots opeppen?

Carolina vill när tid och ork finns försjunka sig i tegelstenstjocka fantasyböcker – har du fått tid och ork för The Slow Regard of Silent Things änOch fick du läst boken om Syskonen Malaquias Lyran?

Linda tänkte tälta vid brevlådan lagom till Boltons senaste skulle dimpa ner däri. Jag hoppas du kan leverera bildbevis! Samma bok var Johannas deckarhörna sugen på. Levde den upp till förväntningarna?

2113551557_f3ed034909_b

Fiktiviteterhelena längtade precis som jag efter Marie Lus Champion (till jag kom på att jag inte läst andra delen!). Men har du läst Americanah (min ligger tyvärr fortfarande oläst)?

Linda Olsson har besökt Sverige flertalet gånger sedan bokmässan – fick du läst hennes senaste Lotten? Och Bokhoras Johanna K – fick du trots din skepticism läst Lena Dunhams bok?

Sist men inte minst så måste jag ju nämna Lotta; Lotta, Lotta, Lotta. [konstpaus] Tänk att du haft Blonde framför dig? Så fantastiskt! Ligger den fortfarande framför dig eller har du fått läst?

Min egna resultat är tämligen blygsamma. Böckerna som jag nämnde i enkäten var:

Vassa föremål av Gillian Flynn: läst
Rävsång av Christin Ljungqvist: läst
Prodigy och Champion av Marie Lu: oläst, oläst
Outtalat av Sarah Rees Brennan: oläst
När jag inte hade nåt av Ison Glasgow och Emil Arvidson: läst
Allegiant av Veronica Roth: oläst
Vi var alltid beredda av Annika Koldenius: oläst
Ramona av Marta Söderberg: läst
Not That Kind of Girl av Lena Dunham: oläst
Hem av Toni Morrison: oläst

Mitt motto var kort och gott: Läs för bövelen! Det har väl gått så där. Klart bättre än första halvan av året dock.

Foto: ”Fall” av chet3

17 reaktioner till “Hur gick det med hösten då?”

  1. Kul:-) Kanske jag också skulle kolla av enkäten:-)
    Jomen, jag har läst Linda Olssons senaste och så sent som igår var jag och lyssnade på henne här i Sundsvall. Mycket bra var det! Boken var lika vacker som de brukar vara men slutet var så frustrerande så jag vet inte vad…

Kommentera

