Mina svar, mina frågor, min nätkärlek

9daf81ce8f3a62b577dff13de01c17adVilken fin överraskning jag fick så här lagom till när man så smått dör lite grann av höstmörkret. Jag har fått en nominering: ” Sisterhood of the World Bloggers Award”, som handlar om att sprida nätkärlek och ett ljus i höstrusket. Jag har fått min av Elina som har I Elinas hylla. Tack!

Reglerna är tämligen enkla:

1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor

Mina frågor från Elina:

1. Vilka böcker har du på nattduksbordet?
En mörk och förvriden flod av Sharon Bolton

2. Vilket filmtips har du, där filmen är baserad på en bok?
Vägen av Cormac McCarthy. En film som nästan lever upp till boken. Alldeles fantastisk. Och passande så här i apokalypshöstens tröttmörker.

3. När kan du verkligen inte läsa?
När jag är stressad och/eller låg. Då svullar jag TV-serier istället.

4. Är du bokmärkestypen?
Nja, jag har inget bokmärke av rang utan tar de lappar som ligger närmst till hands, d.v.s. post-it:s, kvitton m.m. Hundöron ger mig rysningar.

5. Vad är mysigast med att läsa på hösten?
Jag är ju då ingen höstmänniska och har svårt att se ljust på den här årstiden. Bäst är kanske att det är helt ok att stanna inne och krypa tillbaka till sängen och läsa.

6. Sitter du på ett skräckigare lästips (inför Halloweentider), och i så fall vilket/vilka?
Nej om vi talar skräckskräck för det läser jag sällan. Spännande mörker kan man dock finna i till exempelvis Mörka platser av Gillian Flynn eller Cathi Unsworts Weirdo

7. Har du en läsemaskot?
Eeeh nej, jag känner inte ens till detta fenomen? Räknas choklad??!

8. Hur många böcker har du läst hittills i år?
Otroligt lite, så lite att jag inte ens vill räkna dem. Ungefär lika många som jag under en bra läsperiod kan läsa på ett par månader.

9. Vilken bok får man, enligt dig, inte döma efter omslaget?
Kan tyvärr inte komma på någon i skrivande stund.

10. Vilken bok längtar du mest efter just nu?
Jag är väldigt nyfiken på Lena Dunhams Not That Kind of Girl 

Hej! [ja jag tittar på dig!]. Jag nominerar alla som läser detta. Kärlek till er alla! 

Mina frågor till er (som jag oblygt har snott lite här var ifrån):

1. Hur hittar du vilka böcker du lägger till läslistan? Bloggar, tidningar, kataloger, annat?
2. Om du fick välja skulle du vilja jobba på ett bibliotek, bokförlag eller en bokhandel och varför?
3. Är du samlare av böcker eller ger du bort/annat alternativ, när du läst dem?
4. Vilken bok har du läst bakom skämskudden, d.v.s. en bok du ogärna skyltar med att du läst?
5.  Om du skulle vara en fiktiv litterär karaktär, vem skulle du då vara?
6. Om du bara fick läsa en bok resten av ditt liv, vilken skulle det då vara?
7. Finns det någon bok som du tycker borde få mer uppmärksamhet än vad den får?
8. Finaste bokomslagen någonsin?
9.  Hur organiserar du dina bokhyllor?
10. Varför bloggar du?

 

2 reaktioner till “Mina svar, mina frågor, min nätkärlek”

  1. Vad kul att läsa dina svar! (:

    (Och läsemaskoten är lite av en kuggis – choklad räknas (precis som ett husdjur, ett favoritbokmärke, eller en kopp te (det man oftast eller alltid har med sig när man läser)). (; (:

Kommentera

