Hösten på korsen och tvärsen

Ska du a l d r i g sluta tjata om höstutgivningen tänker kanske ni? Svar: nej. Den är både spännande, oftast monstruöst ofantlig i sitt omfång och intressant i sitt innehåll. Fast jo, snart ska jag sluta tjata, så jag hinner läsa…

Skärmavbild 2014-08-28 klIdag på Kulturkollo skriver jag om höstens debutanter och om några minnesvärda tidigare sådana, samt varför jag gillar att läsa just debutromaner.

Tidigare har jag här tipsat om lästa och olästa pocketböcker, som kommer under hösten.

”Enkät: hösten, hösten, hösten”, som var som en hjälp att sondera förlagens höstutgivning snurrar fortfarande runt bland bokbloggare, vilket är kul. På så vis får jag upp ögonen för alla boktips jag själv missat – tidsbesparande och kul att vi hittar så olika. Jag försöker peppa mig själv med att, trots den evigt växande att-läsa-listan, så ska jag glädja mig åt det jag faktiskt hinner läsa och inte tyngas av allt det som går mig förbi.

Förresten – ni har väl inte missat gårdagens utlottning av Christin Ljungqvists Rävsång?! Motprestationen för att kunna delta är minimal: lämna en mejladress och svaret på frågan: Vilken bok har varit bäst hittills i år?

Foto: ”Books” av Ryan Hyde (CC BY-SA 2.0)

2 reaktioner till “Hösten på korsen och tvärsen”

  1. För mig får du gärna gå på om höstens böcker lite till. 😉 Jag tycker det är spännande för det kommer så mycket nytt som intresserar, och som du säger, alla har tittat ut sina egna favoriter.

Kommentera

