”Men hej jag fyller ju år!” sa bloggen förvånat.

Idag fyller Litteraturkvalster & småtankar minsann två år. Hipp hipp hurra! Ni tänker kanske tårtbuffé, champagnemingel, sprakande fyrverkerier och ballongregn. Jag tänker att vi lottar ut en bok. Det går det också.

atn1024_Rävsång_2014För att fira bloggen så får du nu chans att vinna, en av mina favoritförfattare, Christin Ljungqvists senaste bok: Rävsång (läs om hennes tidigare böcker: Kaninhjärta och Fågelbarn). Motprestationen? Svara på frågan: Vilken bok har varit bäst hittills i år?, i kommentarsfältet nedan. Långt eller kort. Du bestämmer. Alla svar är bra svar! Glöm inte att inkludera en mejladress, där jag kan nå dig om du vinner.

Uppdatering: ni kan delta i utlottningen till den 3 september kl 16.

Jag kanske borde fira mig själv lite också – en fastnar ju så lätt på etsy (farlig sida, kan lätt sitta en hel kväll och surfa runt).

Detta bildspel kräver JavaScript.


Mr. Darcy-mugg
Eat sleep read-örhänge
Quote Necklace
In Cold Blood Earrings
Peter Pan Jewelry
Librarian necklace
Jack Skellington Book Purse
Mary Shelley Frankenstein Steampunk Purse
Peter Pan Never Grow Up Print
Quotation marks necklace for typography nerds

Tack till Gilla böcker för boken!

33 reaktioner till “”Men hej jag fyller ju år!” sa bloggen förvånat.”

  1. Hej! Love love Chistin Ljungqvist! Hon tipsade om denna tävling på Insta så det var så jag hittade hit 🙂 Svår fråga du ställer.. Jag svarar Kleptomania med Kristina Hård. Jag är oerhört svag för trollhistorier! Och, jag tror den boken botade min åksjuka också faktiskt 😉

  2. Bästa boken hittills i år är nog Sista samtalet av Stephen Booth. Första boken jag läst av honom och jag kan ju säga att det inte lär bli den sista… 😉

  3. Grattis!! 🙂 Jag är gärna med och tävlar, har älskar de tidigare böckerna av henne så det här är ju ett måste att hoppa på :). Den absolut bästa boken jag läst i år är Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård. Så otroligt obehaglig men bra bok som verkligen fick det att rysa i kroppen på mig! Det är inte ofta jag måste lägga bort en bok för att få lite paus och verklighetsförankring men med den här var det ett måste, och det är alltså ett väldigt bra betyg! 🙂

    Min mail är vargnattsbokhylla@hotmail.se

  4. Grattis på 2årsdagen! Min bästa bok hittills i år är nog Annabel av Kathleen Winter. Den utspelar sig i Kanada och handlar om en familj där barnet föds som hermafrodit. De väljer att uppfostra barnet som pojk och kalla honom Wayne och så får vi följa hans uppväxt och framförallt moderns tankar kring ifall de valt rätt. Fruktansvärt gripande berättelse, välskriven och helt enkelt fantastisk!

  5. Grattis till bloggen! Jag skulle ju jättegärna vilja vinna Rävsång 🙂

    Jag har läst tre fullpoängare i år, en av dem är samma som Vargnatt här ovanför så då tipsar jag om Stephen Kings 22/11 1963 i stället. Inga monster, vare sig med eller utan tentakler, bara en man som är fast besluten att förhindra mordet på Kennedy, genom att resa tillbaka i tiden.

    Min mejl: mejla.monika@gmail.com

  6. Grattis Kvalster! Jag vill naturligtvis vara med om utlottningen om en utlovat Göteborgsporrig bok, men det här med att välja bästa bok va, är det en snäll och rimlig fråga av en bokmal? ”Expeditionen” älskade jag ju besinninglöst, och på den skönlitterära sidan kanske…….. ”Den utvlade” av Lois Lowry? ”Eleanor & Park”? ”Language of Dying”? JAG KAN INTE VÄLJA!

Kommentera

