Några bestående intryck? Svar: nej

9789163875052Jag har precis läst Stad av skuggor av Cassandra Clare. Med reservation att jag inte är fantasy-läsare av rang, möjligtvis tillhör fel målgrupp och att jag läste den på läsplatta (ja-a det försämrar mina chanser till en bra läsupplevelse) så får jag nog säga att den var halvtråkig. Eller värre än så då jag fick tvångsläsa de sista sidorna (då menar jag verkligen tvångsläsa). Och att jag, i skrivande stund, får leta upp vad huvudpersonerna heter (Clary och Jace) visar att jag inte engagerades nämnvärt av varken karaktärerna eller handlingen. Genren brukar dock passa den, som jag, lider av efterverkningar av episk lässvacka, men jag somnade faktiskt med plattan glidandes ur händerna. Så mycket mer än så vill jag inte orda om boken.

2 reaktioner till “Några bestående intryck? Svar: nej”

  1. Inte är den kanske världens mest minnesvärda bok, men jag gillade nog. Jag är definitivt fel målgrupp men däremot en inbiten fantasyläsare! Tur att det finns så många böcker att alla kan hitta såna de gillar.

Kommentera

