Då var vi snart där igen

Är jag beredd på massan människor på mässan? Och som jag skrev under tidigare bokmässebeslutsångestvåndor: ”att alltid gå åt fel håll, hältrampar, kroppskrockar, ljudmassan, skoskav, bokaxel, boknacke och panikkänslorna av för många människor på fel ställe (= mitt ställe).”

Är jag beredd på att åter igen hamna mitt i Korsvägen (ja-a det var traumatiskt!)? Tappa bort bilen i oändliga parkeringshus?! Är jag beredd på alla seminarium jag missar på grund av antingen ett icke existerande seminariekort, eller för att planeringen a l l t i d spricker och jag går förvirrat och utan mål på ett oändligt stort mässgolv? Är jag beredd på förköpa mig? För att inte tala om de oändliga köerna till antingen mat eller toalett (eller helt enkelt för att kunna ta sig fram).

Det kan ju också vara så att jag får träffa en massa twänner, förlagsfolk, författare, bli starstrucked deluxe, lukta på böckerna, rätta till i högarna (kan liksom inte låta bli) och kanske till och med bokbloggarmingla. Kanske till och med köpa en (eller två, tre…) böcker.

Tja varför inte.

En lämplig mässklädsel, tänker jag.
En lämplig mässklädsel, tänker jag. Bildkälla

 

2 reaktioner till “Då var vi snart där igen”

  1. Underbar betraktelse! Precis så är det. Och den förslagna mässdräkten är förtjusande, bör väcka viss uppmärksamhet (och kan åsamka bärarinnan aningens besvär, misstänker jag).

Kommentera

