Gott slut! Happy början!

Föregående år avslutade jag med en sjuhelsikes summering där jag rangordnade lästa böcker efter diverse kategorier. Detta kommer tyvärr inte att ske i år då läs- och blogglusten har sjunkit drastiskt den senaste tiden (jag får bokstavligen kravla mig upp ur den mörka kalla kulturskuggan och samla kraft för att skriva dessa rader). Årets sista tre månader har gått till historien med extremt lite läsning och därtill sjunkande skrivlust. Det kan med andra ord bara bli bättre. I år har jag dock fört statistik slaviskt över förlag, land, antal sidor, rec.ex., låneex. m.m. och läsårets tre första kvartal innehöll såpass mycket läsning att jag borde gått i mål på någonstans mellan 80-90 böcker (nej, jag tillhör inte snabbläsarklubben), men så kom då tre månader av lästystnad och statstiken är långt ifrån nämnda siffror.

Jag kommer förhoppningsvis få till något inlägg om favoriterna under året och sannolikt något statistikinlägg för oss som går igång på sådant, men så mycket mer än så blir det inte. Och jag hoppas verkligen att jag finner ny läs- och blogglust och att vi ser mer av varandra under kommande läsår.

Fram till dess önskar jag er ett riktigt Gott Nytt År!

happy-new-year

12 reaktioner till “Gott slut! Happy början!”

  1. Gott nytt!
    Även för mig har de sista tre månaderna dragit ner statistiken. Men jag tänker att läslusten och blogglusten (eller snarare tiden, vilket är problemet för mig) kommer att återvända i vår igen. Förhoppningsvis. 🙂

  2. Jag hade en enorm bloggsvacka under hösten vilket förvisso var stressande men rätt vad det var så kom lusten åter. Man ska väl försöka att bara släppa tanken på det hela men jag fungerar tydligen inte så utan jag var inne titt som tätt och tittade på mina sjunkande katastrofala besökssiffror och blev ännu mer stressad. Så hur du än gör kommer lusten att komma åter och det händer egentligen ingenting när man låter bli att blogga! Bästa tipset för läslusten är att bara skyffla bort all ev. måsteläsning och leta fram något du verkligen vill läsa. Kanske läsa om en gammal favorit? Gott Nytt År på dig!

Kommentera

