Sök och du vill finna…

Litteraturkvalster & småtankar. Typ. Med inspiration (igen) från Marcus bibliotek kollar jag upp årets sökord, d.v.s. de som hittar min blogg via sökmotorer. De mest frekventa sökorden är inte helt förvånande: Torka aldrig tårar utan handskar i diverse kombinationer (dvd, hur går det för Benjamin, hur slutar o.s.v.), Jonas Hassen Khemiri  samt Toni Morrison i allmänhet och De blåaste ögonen i synnerhet. De mer ovanliga sökorden som kanske är något mer underhållande att studera är:

tema mellanstadiedisco
guldfiskminne
emotionell smitta
dödsryckningar post

jonathan swift galen inlåst
litteratur om bestialisk dotter
boknacke

Vad kan vi se utifrån dessa ord? Tja jag skulle vilja påstå att de på ett något skruvat sätt blir en sammanfattning av mig. En borde kanske emellanåt vara inlåst, kronisk boknacke och ett väl utvecklat guldfiskminne. Bestialisk dotter låter jag dock vara osagt, men dödsryckningarna är inte långt borta då min kropp uppenbarligen inte får den motion som den månne behöver. Mentalt pendlar en också mellan dödsryckningar och mellanstadiedisco (vi har ju två nioåringar här hemma som bemästrar volymknappen på alla elektroniska maskiner som finns i huset. Helst alla på en och samma gång).

ID-10042980

Förra årets sökordsgenomgång kan du läsa här.

 

Kommentera

