Andas fortfarande. Men inte mer.

Det blev en rejäl boksmälla för mig efter helgens bokmässa. Jag orkade släpa mig, på ren vilja och hjälp av en och annan värktablett, till mässans två första dagar. Resten av helgen stannade jag hemma för att kurera mig.

Annars då? Jo tack. Jag har minsann börjat nytt jobb sedan sist, vilket har resulterat i ovanligt trötta kvällar. Så blogg och läsning har stått på paus ett par dagar. När jag i detta nu försöker få en överblick av min framtida läsning känner jag att jag smått drunknar i Att-läsa-högen. Något skräckblandad glädje med andra ord. Jag kan ge er en bild (eller rättare sagt tre):

Bokmässehögen:

IMG_20131002_052515

Inköpt/fått/vunnit-högen:

IMG_20131002_053120

Läser just nu:

IMG_20131002_053028

Läsningen går dock sådär, vilket plågar mig något. Det känns som en bok för mig men jag har ingen ork att riktigt ta mig till den. Jag läser sporadiskt några sidor per kväll och slukas således inte. Tyvärr.

2 thoughts on “Andas fortfarande. Men inte mer.”

  1. Grattis till nya jobbet!!! Ja, tyvärr, nytt jobb innebär nya intryck och allt nytt som ska läras (eller borde ha lärts dagen innan jobbet börjades…). Det vänder, när du har hittat dig på jobbet så kommer lästiden tillbaks. Been there 🙂 Mitt tips är att du tar en ny ”lätt” bok som inte kräver så mycket engagemang från din sida. (Tvi så ska man ju inte säga…!) Bara för att hitta tillbaks till böckernas värld utan att tröttkoman slår till. Lycka till! PS: Vilka härliga bokhögar! Skulle lätt plats på min nattduksbord 😉

Kommentera

