En trött tants sammanfattning av dagen

Jag trotsade naturens lagar som sa till mig att krypa tillbaka till sängen och körde åter igen mot Göteborg och Bok- och biblioteksmässan. Denna gång missade jag inte infarten och slapp således den fruktade Korsvägen.

Väl på plats tog det mig ca tio minuter att bryta mitt löfte om inköpsstopp. Jag hittade nämligen till X-publishings monter idag. Så kan det gå då.

Jag fick även möjlighet att träffa en hel del bokbloggarkollegor då det idag var bokbloggarmingel (anordnat av mässans bokbloggare), vilket var så himla kul! Jag måste säga att bokbloggarfolk är ett ovanligt trevligt släkte. Det är verkligen en ynnest att få träffa så många som delar ens intresse.

Jag hann även med ett seminarium där Martin Schibbye och Johan Persson berättade sin historia om då de fängslades i Etiopien. Där Persson drog en minst sagt underhållande liknelse mellan fånglägret och bokmässan: ”Man levde i en konstant bokmässa. Virrande från monter till monter och massor av folk.” Jag är minst sagt väldigt intresserad av att läsa deras 438 dagar.

Innan hemfärd så hann jag även att stanna till och lyssna på Sofi Oksanen då hon intervjuades om sina böcker i allmänhet och När duvorna försvann i synnerhet. För övrigt den enda Oksanen-bok jag ännu inte har läst.

En mycket trött tant sitter nu i soffan och får troligen stanna hemma resten av helgen och kurera mig ordentligt.

Avslutningsvis lite blandande bilder från dagen:

IMG_20130927_140459

IMG_20130927_145936

IMG_20130927_155734

IMG_20130927_192606

Kommentera

