Vad är det som skådar mitt mässlystna öga?!

Att Bok- & biblioteksmässan närmar sig med stormsteg har troligtvis ingen missat. Just nu är det 16 dagar kvar. Jag har i vanlig ordning skjutit upp beslutet huruvida jag ska närvara på mässan eller inte. I ärlighetens namn är jag otroligt sugen på bokmässan i år (undertecknad var inte något vidare mässmaterial föregående år), men jag är dessutom vansinnigt sugen på att gå all-in och springa runt alternativt ta graciösa hoppsasteg hela mässan runt med ett seminariekort i min hand. Men med tanke på min situation (ja ni vet det vanliga tugget: uppsägning, konkurs och så vidare) har detta inte varit aktuellt. Men idag fann jag en chans till just detta: Boktjuven har en tävling på sin blogg där vinsten är just ett fyradagars seminariekort. Självklart vill jag vara med! Häng på!

bokmässa_boktjuven

Förra året skrev jag så här om mässan, men i år kan till och med ”känslan av att alltid gå åt fel håll, hältrampar, kroppskrockar, ljudmassan, skoskav, bokaxel, boknacke och panikkänslorna av för många människor på fel ställe (= mitt ställe)” vara lockande (eller uthärdliga rättare sagt. Vad gör man inte för konsten?!).

 

4 reaktioner till “Vad är det som skådar mitt mässlystna öga?!”

Kommentera

