Nu vet jag.

Okej nu vet jag vad som händer när lånetiden på en e-bok tar slut. Halvvägs hunnen i Christin Ljungqvists Fågelbarn får jag denna fantastiska upplysning. Filen går helt enkelt inte att öppna längre. Nu vet jag. Till saken hör att biblioteket har ett tak hur många böcker som får utlånas elektroniskt och denna gräns nås i regel redan under första veckan i månaden. Jag får helt enkelt vänta tills den 1 september, vilket vid första anblicken kanske inte är världens grej. *vrider mig i plågor*  MEN för en abibliofob kan kännas som en livstid.*andas i påse*

2013-06-19 19.41.15

 

Du glömmer väl inte att vara med i de båda utlottningarna? här och här. Det svala intresset gör en lite ängslig (”tänk om jag inte har tillräckligt med läsare för att ro hem två tävlingar”, tänker hon således oroligt).

4 thoughts on “Nu vet jag.”

  1. Vad trist – och surt – att det ska behöva vara så! Förstör läsupplevelsen totalt! Kan det drabba yngre läsare också? Då tar man ju död på läsintresset, tycker jag. Det räcker med ”cliffhangers” i våra TV-serier…. Förresten… läste ut CJ Vallgrens Havsmannen igår. Otäckt bra bok – och även om jag inte är uppvuxen i Skogstorp så kände jag mig obehagligt hemma i miljöerna. Har dock inte träffat på några havsmän eller sjöjungfrur i verkliga livet…..

    1. Jag har bara mig själv att skylla. Jag lämnar sällan tillbaka i tid och sponsrar det lokala bibliotekets kontantkassa friskt. Skillnaden är dock att någon faktiskt ”hämtar” boken nu. När det gäller fysiska böcker så är det nog långt kvar innan en bibliotekarie knackar på dörren. 😉
      Jag tror att jag är den enda falkenbergaren som inte har läst någon Vallgren (ja nu skäms jag lite). Men den du nämner är jag väldigt sugen på.

Kommentera

