Månadssummering juni 2013

Maj månad gick till historien som årets mest läsfattiga månad. Jag kunde dock trösta mig med att alla, alla två (!), var bra böcker. Förklaringen ligger i, som jag skrev i ett inlägg tidigare i juni, i världsliga tråkigheter.

Det ser något ljusare ut i juni, trots att fröken läslust endast sporadiskt besöker huset. För tillfället läser jag De första tolv, som enligt planerna skulle varit utläst som förrgår. Det är den inte. På tal om den blir jag tokförvirrad: så många namn att inte ens Cronins fina persongalleri hjälper. Men kanske mer om det senare.

Under juni har jag läst följande:

Schwalbe, Will: Bokklubben vid livets slut, Modernista (2013)
Roth, Veronica: Divergent, Modernista (2013)
Unsworth, Cathi: Weirdo, Kalla kulor förlag (2013)
Kelly, Erin: Lågor av hat, Damm förlag (2013)
Alvtegen, Karin: Fjärilseffekten, Brombergs (2013)

Månadens bästa var Fjärilseffekten och Weirdo (inlägg kommer i dagarna). Månadens besvikelse var möjligtvis Bokklubben vid livets slut, som jag hade något för höga förväntningar på.

På bloggen har det också varit tämligen tyst på grund av det där livet som kom emellan, men förhoppningsvis blir det bättre framöver.

Kommentera

