Summering maj 2013

Jag avslutar månaden på topp med en månadsummering som kanske går till historien. Eller inte.

victory signDet har blivit hela två (jag upprepar TVÅ!!!) böcker lästa, vilket naturligtvis bidrar till en tämligen tyst bloggmånad. Jag showade mina tegelstenar, skrev några småtankar om feminism som rönte lite uppmärksamhet, skrev inte ett inlägg om bokpoddar då andra redan hunnit före, kom i samma veva ut som skeptiker och lite annat smått och gott.

Den fantastiska och tillika historiska läsmånaden maj ser ut enligt följande:

Joyce Carol Oates:  FOXFIRE – en tjejligas bekännelser, Månpocket (1993)
Dina Nayeri: En tesked jord och hav, Damm förlag (2013)

Jag kan i alla fall trösta mig med att jag har läst hundra procent bra böcker.

4 reaktioner till “Summering maj 2013”

Kommentera

