På tal om…

böcker som inte fått den uppmärksamhet de förtjänar, så vill jag ge er ett boktips på en bok som jag tycker förtjänar mer plats i bokvärldens strålkastarljus än vad den ännu har fått; Hillary Jordans debutroman Mississippi. Det är en fängslande, viktig och väl berättad historia om rasism och fanatism i den amerikanska södern och dess rasmotsättningar mot slutet av andra världskriget. Läs min recension här. Vill du se boktrailen för den amerikanska utgåvan tryck på bilden nedan.

Andra som har läst och skrivit om boken:
Och dagarna går
Calliope books
Hyllan
Fiktiviteter
enligt O
Böcker*3
LitteraturMagazinet

8 reaktioner till “På tal om…”

  1. Håller med er om att Mississippi är en bok som man bär med sig lång tid efteråt. Vill passa på att tipsa dig om ”Niceville”, ifall du inte redan har läst den.

    1. Tack för tipset! Jag har hört mycket gott om den. Tyvärr har jag redan sett filmen, vilket gör att det känns lite motigt att läsa den. Men om några år när minnet har bleknat så kan det vara dags.

Kommentera

