Liebster blog award


Vilken härlig start på dagen! Jag har fått en Liebster blog award från Jenny på How hollow heart and full. Tack! Exakt hur glad jag såg ut i morse kan du se på bilden längst ner i inlägget. 

Jag har sett att utnämningen har cirkulerat runt på olika bloggar de senaste dagarna och jag blev naturligtvis nyfiken på vad det här fenomenet kommer ifrån. Jag upptäckte dock snart att jag inte var ensam om att vara just nyfiken och du kan läsa mer om det här. I inlägget länkas också det inlägg där utnämningen nämns (kanske för första gången!) och som tros vara det äldsta nu bevarade. De historiska vindarna piskar…

Nåja. Tanken bakom utnämningen, som kan liknas vid ett kedjebrev, är att uppmärksamma andra läsvärda bloggar och, som Jenny påpekar, sprida nätkärlek. Man ska svara på nio frågor och skicka vidare till fem bloggare.

Vad ville du bli när du var liten?
Ja, vad ville jag inte bli?! Jag har ju begåvats med ett tämligen dåligt minne och är föga nostalgisk, men om jag inte missminner mig så ville jag bli danslärare, frisör, Carola Häggkvist(!), fotomodell (ungefär lika trolig framtidsutsikt som föregående punkt), sminkör och jag ”något som man arbetar med händerna” (ja, jag tjuvtittade i ”Mina klasskamrater-böcker”).

Vad är du idag?
Jag är en stormande känslomänniska som skrattar omfattande, gråter svulstigt och rasar mycket. Är nyfiken, gnällig, sjunger falskt och har enligt egen utsaga, en förträfflig humor. Jag njuter lite för mycket av att lata mig, äta gott och älskar att läsa och skapar gärna saker. Och nej jag blev varken Carola eller fotomodell.

Vart vill du helst resa?
Överallt och ingenstans. Jag har en barndomsdröm att någon gång i livet besöka alla världsdelarna, samtidigt är jag oerhört feg, flygrädd och bekväm (ju äldre jag blir ju räddare blir jag).

Var ser du dig själv om fem år?
För stunden behöver jag njuta av nuet och blickar varken tillbaka eller framåt. Men jag får väl säga klok och livsvis.

Rött eller vitt?
Definitivt rött.

Sommar eller vinter?
Definitivt sommar. Jag och vinterkyla är inte riktigt kompatibla.

Skog eller hav?
Definitivt hav. Är uppvuxen på gångavstånd till Skrea strand och älskar havet.

Vad gör dig ledsen?
Människor och livet och annat som jag försöker undanhålla från denna blogg.

Vad är det bästa du vet?
Människor och livet (och läsa naturligtvis).

Nu till det svåra: att skicka vidare. Jag har sett att flera redan har fått utnämningen (Fiktiviteter, Och dagarna går och Enligt O) så jag försöker finna några som ännu ej skrivit något och som jag är extra nyfiken på: min personlige boktipsare Bia bloggar, min finländske bokvän Bokbabbel, min fellow twin mom Dark places, min ganska nyfunna Lingonhjärta och min lika räddhågsne och humoristiska Marcusbibliotek. Och jag vill gärna även skicka en sjätte till en som brukar vara tämligen allergisk mot enkäter och dyl. Min dystopislukande och humoristiska bloggvän Feurzeug.

Undertecknad i köket i morse:
avatars-happy-feet-137250

10 reaktioner till “Liebster blog award”

Kommentera

