Äntligen!

Och så damp en förfrågan ner från Svensk bokhandel om att delta i en enkätfråga. Vem? Jag? Självklart! Då kom frågan: När läste du senast poesi? Ärligt talat. 

Men! Vilken samvetsfråga. Fråga mig om noveller, bra och dålig litteratur, vad som helst, men så kom poesifrågan. Jag fick till ett svar som synes av nedan bild. Svaret förtäljer dock inte att nämnd samling kanske kan vara den enda samling som lästes under hela föregående år. Jag är med andra ord ingen storkonsument av poesi, men just Ångest är en riktig favorit. Jag lämnar det utan vidare kommentarer.

klipp

fnyg (1)I samma tidning finns en fin notis om Linda (enligt O) och Annas (och dagarna går) läsprojekt ”Göteborg läser”. Ett inspirerande initiativ. Bor du i eller runt Göteborg så häng på. Du kan läsa mer här eller här.

Jaha, jag inväntar nu de stora projekten, de stora pengarna och det stora genombrottet. Bring it on!

 

6 reaktioner till “Äntligen!”

  1. Kul att de uppmärksammar Gbg Läser, jag själv fick frågan hur jag markerar i böcker för att minnas tänkvärda passager osv. Inte vidare glammigt med hundöron heller 🙂

  2. Poesi som är så underbart! Jag läser Tomas Tranströmer, Bo Setterlind, Margareta Melin och Edith Södergran i en enda blandning just nu. Förutom att jag skriver själv.

Kommentera

