Gillar att ogilla och gillar att gilla

Det är ganska tyst om mig för tillfället. Jag rotar runt. Skrotar lite. Sorterar tankar. Kategoriserar. Försöker mota hösten ur sinnet. Jag läser. Och på tal om det så är huvudpersonen i Mörka platser härligt sarkastisk och ett fantastiskt exemplar av den ironiska generationen, d.v.s. sjuttiotalist. Jag gillar. Jag gillar att inte gilla henne. Om ni förstår vad jag menar?!

Jag hittar ingen läsvänlig övergång här så jag byter helt enkelt ämne så här mitt i. Med risk för att exponera min okunskap och månne vara den endaste i hela världen som inte har hört talas om denna tidigare skulle jag vilja tipsa om en app (modernt jag vet!) som jag gillar att gilla. Den heter Axiell my library och du får helt enkelt tillgång till ditt bibliotek, dina lån, skulder (jomenvisst) och reservationer via mobilen. Det enda jag saknar är påminnelse på sena böcker. Det skulle helt klart tina upp det smått frostiga förhållandet jag har till bibliotekstanken då det är just där ”skon klämmer” – att lämna tillbaka böckerna i tid och undvika skuldberg hos det lokala biblioteket. (Och undvika att springa kulturellt gatlopp in och behöva huka sig för attackbibliotekarier).

Kommentera

