Springer du i cirklar?

För er som likt Feuerzeug ”springer omkring i cirklar och skriker” och väntar på uppföljaren till Justin Cronins The Passage kan snart sluta. Enligt Goodreads beräknas The Twelve finnas i boklådorna den 16 oktober. Själv springer jag inte i cirklar men hoppar kanske lite på stället efter den svenska upplagan, De första tolv, som enligt förlaget väntas vara färdig i juni 2013. Det är nästan så att jag börjar damma av den gamla ordboken och införskaffar mig den engelska upplagan. Nästan.

The Twelve (The Passage, #2)

 

En recension av undertecknad av den dystopiska apokalypsboken Flickan från ingenstans kan du läsa här. Andra som har skrivit intressant om boken är Bokstävlarna och Fiktiviteter. Och ett särskilt tack till Feuerzeug som bröt sönder mitt motstånd genom ett ständigt twitterflöde om boken.

2 reaktioner till “Springer du i cirklar?”

  1. Vilken bra recension! Våra kompletterar varandra väl – tar upp lite olika saker. Du tar upp pandemin på ett bättre sätt än jag. Du har ju fördelen att läsa på engelska – själv får jag vänta några fler månader.

Kommentera

